Publicaciones
- REVISTA Estudios Pedagógicos
- 2017
Desempeño ortográfico de estudiantes chilenos
• Carmen Sotomayor • Natalia Ávila Reyes • Percy Bedwell • Ana María Domínguez • Gabriela Gómez
http://dx.doi.org/http://revistas.uach.cl/index.php/estped/article/view/1123
- REVISTA The Spanish Journal of Psychology
- 2017
Reliability and Validity of Nonsymbolic and Symbolic Comparison Tasks in School-Aged Children
• Danilka Castro • Nancy Estévez • David Gomez • Pablo Dartnell
- REVISTA Proceedings of the National Academy of Sciences
- 2017
Brain regions and functional interactions supporting early word recognition in the face of input variability
• Silvia Benavides-Varela • Roma Siugzdaite • David Gomez • Francesco Macagno • Luigi Cattarossi
- REVISTA Psykhe
- 2017
Contribución de los Componentes de la Memoria de Trabajo a la Eficiencia en Aritmética Básica Durante la Edad Escolar
• Danilka Castro • Valeska Amor • David Gomez • Pablo Dartnell
- REVISTA International Journal of Inclusive Education
- 2017
Ethical issues in listening to young children in visual participatory research
• Daniela Jadue
- REVISTA Série-Estudos - Periódico do Programa de Pós-Graduação em Educação da UCDB
- 2017
Estado Docente, subsidiariedad y libertad de enseñanza. El proceso de privatización educacional en Chile desde la perspectiva de los actores (1973-1990)
• Camila Pérez Navarro • Andrés Rojas-Murphy
- REVISTA Historia de la Educación. Anuario
- 2017
El control de las escuelas durante la Dictadura Cívico Militar chilena: el caso de la Escuela Experimental de Niñas de Santiago
• Camila Pérez Navarro
- REVISTA Colecciones Digitales, Museo de la Educación Gabriela Mistral
- 2017
Escuelas normales en Chile: una mirada a sus últimos intentos de modernización y a su proceso de cierre (1961- 1974)
• Camila Pérez Navarro
- REVISTA Psychology, Society, & Education
- 2017
The effect of a professional development program workshop about problem solving on mathematics teachers’ ideas about the nature of mathematics, achievements in mathematics, and learning in mathematics
• Gamal Cerda • Carlos Eduardo Perez Wilson • Valentina Giaconi Smoje • Josefa Perdomo- Díaz • Cristián Reyes
- REVISTA PLOS Computational Biology
- 2017
Towards a category theory approach to analogy: Analyzing re-representation and acquisition of numerical knowledge
• Jairo Navarrete • Pablo Dartnell