Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Revista Educación
    • 2022

    Parent and Teacher Perceptions of Gradeless Assessment and its Relationship with Education Commodification: A Case Study


    • Carolina Pérez Arredondo • Angela Bernales-Carrasco
    • REVISTA Pensamiento Educativo, Revista de Investigación Latinoamericana (PEL)
    • 2022

    Evaluación diagnóstica inicial en formación inicial docente en Chile y su relación con contextos institucionales


    • Valentina Giaconi Smoje • Gabriela Gómez • Daniela Jiménez • Benjamín Gareca Guzmán • Francisco Durán del Fierro

    http://dx.doi.org/10.7764/PEL.59.1.2022.4

    • REVISTA Enseñanza de las Ciencias. Revista de investigación y experiencias didácticas
    • 2022

    Tensiones al enseñar inferencia estadística en la formación inicial docente


    • Valentina Giaconi Smoje • Helena Montenegro • Francisco Rojas Sateler • Marco Catalan • Flavio Guiñez

    http://dx.doi.org/10.5565/rev/ensciencias.5595

    • REVISTA Mind, Brain, and Education
    • 2022

    Playing Board Games to Learn Rational Numbers: A Proof-of-Concept


    • Jairo Navarrete • Felipe Muñoz-Rubke

    http://dx.doi.org/10.1111/mbe.12335

    • REVISTA Journal of International Migration and Integration
    • 2022

    Representations of (Im)migrants in Chilean Local Press Headlines: a Case Study of El Austral Temuco.


    • Anna Ivanova • Jorge Jocelin Almendras

    http://dx.doi.org/10.1007/s12134-021-00832-2

    • REVISTA Comunicación y Medios
    • 2022

    Los inmigrantes en la prensa chilena: una lucha por protagonismo y racismo encubierto


    • Anna Ivanova • Jorge André Jocelin Almendras • Mario Samaniego

    http://dx.doi.org/10.5354/0719-1529.2022.67412

    • REVISTA International Journal of Science and Mathematics Education
    • 2022

    "Science Writing in Higher Education: Effects of Teaching Self-Assessment of Scientific Poster Construction on Writing Quality and Academic Achievement"


    • Federico Navarro • Julieta Orlando • Caren Vega-Retter • Alejandro D. Roth

    http://dx.doi.org/10.1007/s10763-020-10137-y

    • REVISTA Journal of English for Research Publication Purposes
    • 2022

    Rethinking English as a lingua franca in scientific-academiccontexts. A position statement


    • Federico Navarro • Theresa Lillis • Tiane Donahue • Mary Jane Curry • Natalia Ávila Reyes

    http://dx.doi.org/10.1075/jerpp.21012.nav

    • REVISTA Círculo de Lingüística Aplicada a la Comunicación
    • 2022

    How do students write in engineering and the humanities? Intertextuality and metadiscourse in undergraduate dissertations written in Spanish


    • Federico Navarro • Soledad Montes • Martín Álvarez

    http://dx.doi.org/10.5209/clac.81305

    • REVISTA International Journal of Communication
    • 2022

    Rethinking the De-Westernization in Communication Studies: The Ibero-Amrican Movement in Internationnal Publishing


    • Marton Demeter • Manuel Goyanes • Claudia Mellado Manríquez • Federico Navarro • Judit Mihalik

    http://dx.doi.org/https://ijoc.org/index.php/ijoc/article/view/18485/3805