Ordenar Resultados
Filtrar por autor
  • Filtrar por Categoría
    Filtrar por tema de intéres
    • REVISTA Education et Socialisation
    • 2019

    Les paradigmes de recherche sur la difficulté dans le travail enseignant


    • Audrey Murillo • Javier Núñez Moscoso

    http://dx.doi.org/10.4000/edso.8447

    • REVISTA Carrefours de l’éducation
    • 2019

    Les recherches sur la difficulté dans le travail enseignant : approches et résultats


    • Audrey Murillo • Javier Núñez Moscoso
    • REVISTA Revista Meta: Avaliação
    • 2019

    Validez y Justicia: hacia una evaluación significativa en pruebas estandarizadas de escritura


    • Federico Navarro • Natalia Ávila Reyes • Gabriela Gómez

    http://dx.doi.org/10.22347/2175-2753v11i31.2045

    • REVISTA International Journal of Science and Mathematics Education
    • 2019

    Middle Schoolers’ Biases and Strategies in a Fraction Comparison Task


    • David Gomez • Pablo Dartnell

    http://dx.doi.org/10.1007/s10763-018-9913-z

    • REVISTA Journal of Speech, Language, and Hearing Research
    • 2019

    The Role of Native Language and the Fundamental Design of the Auditory System in Detecting Rhythm Changes


    • Mikhail Ordin • Leona Polyanskaya • David Gomez • Arthur Samuel

    http://dx.doi.org/10.1044/2018_JSLHR-S-18-0299

    • REVISTA Historia de la Educación. Anuario
    • 2019

    Apropiaciones y adaptaciones de la pedagogía de Paulo Freire en las iniciativas de alfabetización de adultos en Chile y Argentina (1965-1975)


    • Camila Pérez Navarro • Mariana Tosolini
    • REVISTA Discourse & Communication
    • 2019

    Space and legitimation: The multimodal representation of public space in news broadcast reports on Hooded Rioters


    • Carolina Pérez Arredondo • Camila Cárdenas-Neira

    http://dx.doi.org/10.1177/1750481319835647

    • REVISTA Communication & Society
    • 2019

    Motives and social actor positioning: the representation of the Chilean student movement in the national press


    • Carolina Pérez Arredondo

    http://dx.doi.org/10.15581/003.32.4.239-255

    • REVISTA Calidad en la educación
    • 2019

    Pensamiento matemático creativo en aulas de enseñanza primaria: entornos didácticos que posibilitan su desarrollo


    • Araya • Paulina • Valentina Giaconi Smoje • María Victoria Martínez

    http://dx.doi.org/10.31619/caledu.n50.717

    • REVISTA Lodz Papers in Pragmatics
    • 2019

    "This lesson" vs. "Our lesson": Pragmalinguistic strategies towards learners’ engagement in vulnerable elementary classrooms in Santiago de Chile


    • Alcina Pereira de Sousa • Anna Ivanova

    http://dx.doi.org/10.1515/lpp-2019-0005