Publicaciones
- REVISTA Paedagogica Historica
- 2021
Transformations in the concept of quality at the beginning of the educational privatisation process in Chile: a historical study (1985-1990)
• Carmelo Galioto • Camila Pérez Navarro
- REVISTA Historia y Memoria de la Educación
- 2021
La escuela chilena bajo la dictadura civil militar (1973-1980): la experiencia escolar en contexto autoritario
• Camila Pérez Navarro • Felipe Zurita
- REVISTA Revista Mexicana de Historia de la Educación
- 2021
Las escuelas normales en Chile y Argentina (1821-1974). Un estudio comparado
• Camila Pérez Navarro • Laura Graciela Rodríguez
- REVISTA Journal of Language Aggression and Conflict
- 2021
Twitter and abortion
• Carolina Pérez Arredondo • Eduardo Graells-Garrido
- REVISTA Bulletin of Spanish Studies
- 2021
Prácticas discursivas insurgentes y ocupación de espacios urbanos: análisis de los paisajes semióticos creados en dos ciudades de Chile durante la revuelta social (2019-2020)
• Camila Cárdenas-Neira • Carolina Pérez Arredondo
- REVISTA Critical Discourse Studies
- 2021
‘The rapist is you’: semiotics and regional recontextualizations of the feminist protest ‘a rapist in your way’ in Latin America
• Carolina Pérez Arredondo • Camila Cárdenas-Neira
- REVISTA Discursive Approaches to Sociopolitical Polarization and Conflict
- 2021
Polarization and the Educational Conflict
• Camila Cárdenas-Neira • Carolina Pérez Arredondo
- REVISTA School Effectiveness and School Improvement
- 2021
The effect of public and voucher school education on Chilean students mathematics and reading test score trajectories
• Valentina Giaconi Smoje • Pascal Bressoux • Patricio Felmer
- REVISTA Revista Investigación en Educación Médica
- 2021
Análisis de Pruebas de Selección Múltiple en Carreras de la Salud de la Universidad Mayor 2013-2017
• Elisa Giaconi • María Elisa Bazán • Manuel Castillo • Amelia Hurtado1 • Héctor Esteban Rojas Ossa
- REVISTA EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education
- 2021
Beliefs and Practices About Remote Teaching Processes During the Pandemic: A Study with Chilean Mathematics Teachers
• Farzaneh Saadati • Valentina Giaconi Smoje • Eugenio Chandia • Nicole Fuenzalida • Mariana Rodríguez Donoso